Rozwiń skrzydła

Masz pytanie?

+48 725 353 125

Moje usługi

Diagnoza integracji sensorycznej

420 zł / 3 wizyty po 50 min

Diagnoza integarcji sensorycznej obejmuje: 

Wywiad

Szczegółowe informacje zebrane od rodzica/opiekuna z czasu prenatalnego oraz wczesnodziecięcego i obecnego dziecka

Testy SI

Wykonywane u dzieci po skończeniu 4 r.ż. Oceniają między innymi: planowanie ruchu, różnicowanie wrażeń dotykowych, koordynację wzrokowo-ruchową, równowagę, orientację przestrzenną.

Próby kliniczne do testów

Wykonywane przede wszystkim u dzieci poniżej 4 r.ż.  Oceniają między innymi lateralizację, odruchy, pracę gałek ocznych, poziom pobudzenia systemu przedsionkowego, napięcie mięśniowe, umiejętności równoważne.

Obserwacja dziecka podczas spontanicznej aktywności

Informacje dla terapeuty o samokontroli dziecka, zachowaniu i reakcji na otoczenie, zdolności do koncentracji.

Omówienie wyników:

Każda diagnoza zostaje omówiona szczegółowo z rodzicem/opiekunem w umówionym wcześniej terminie.

Na podstawie informacji uzyskanych z diagnozy terapeuta przygotowuje indywidualny program terapeutyczny dla dziecka oraz wskazówki terapeutyczne dla rodziców, które powinni realizować w domu.

ZACHOWANIA, MOGĄCE WSKAZYWAĆ NA WYSTĘPOWANIE ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ U DZIECKA PO 4 ROKU ŻYCIA:

  • Porusza się nieadekwatnie do sytuacji – zbyt wolno lub zbyt szybko
  • Nie znosi metek od ubrań
  • Trudno mu nauczyć się jazdy na rowerze, hulajnodze
  • Czuje się niepewnie na niestabilnym podłożu np. materacu
  • Nadmiernie zwraca uwagę na brudne dłonie, unika brudzących zabaw
  • Nie toleruje czynności higienicznych
  • Chwyta przedmioty zbyt słabo lub zbyt mocno
  • Szybko się męczy lub w ogóle się nie męczy
  • Ma problem z zaplanowaniem ruchu
  • Unika zabaw grupowych
  • Uwielbia ekstremalne przeżycia np. niekontrolowane skoki, szybka jazda rowerem
  • W nowym miejscu czuje się zagubione
  • Ma trudności szkolne
  • Jest niespokojne, zaburzony sen
  • Ma trudności z jedzeniem
  • Wykazuje trudności w ubieraniu się
  • Nie jest samodzielne
  • Uwielbia karuzelę i huśtawki lub ich unika
  • Ma problemy z utrzymaniem równowagi
  • Często wpada na stojące przedmioty
  • Ma problem z koncentracją uwagi
  • Przyjmuje nieprawidłową postawę siedzącą lub stojącą
  • Jest nadruchliwe
  • Przejawia duży lęk przed upadkiem lub wysokością
  • Nie lubi się przytulać
  • Jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie
  • Odmawia ubierania nowych rzeczy

ZACHOWANIA, MOGĄCE WSKAZYWAĆ NA WYSTĘPOWANIE ZABURZEŃ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ U DZIECKA PONIŻEJ 4 ROKU ŻYCIA:

  • Ma problemy ze snem – często wybudza się w nocy bez powodu
  • Nie toleruje spacerów
  • Ma trudności z jedzeniem
  • Unika kontaktu wzrokowego
  • Ma trudności z koncentracją uwagi – nie jest w stanie dłuższą chwilę bawić się jedną zabawką
  • Ma trudności z koncentracją uwagi – nie jest w stanie dłuższą chwilę bawić się jedną zabawką
  • Nie potrafi zorganizować sobie prostej zabawy
  • Nadmiernie płaczliwe
  • Jest bardzo wrażliwe na dźwięki
  • Nie lubi być brane na ręce, przytulane
  • Jest w ciągłym ruchu, potyka się o własne stopy
  • Nie toleruje ostrego światła
  • Nie lubi jeździć samochodem
  • Nie znosi dotykać dłonią lub stopami różnych faktur np. piasku, trawy, błota
  • Jest nadmiernie spokojne